Mesto totiž musí vyčerpať balík 100 miliónov z Európskej únie do konca roka 2023, inak eurofondy prepadnú.
Zhotoviteľ bude pokračovať v prácach iba, ak sa čas výstavby predĺži o 6 mesiacov, čo by znamenalo nesplnenie termínu výstavby. Starosta Petržalky Ján Hrčka a vicepremiérka Veronika Remišová vyslovili dôvodné obavy, že náklady, ktoré omeškaním na stavenisku vzniknú, nebudú môcť byť uhradené ani z eurofondov, ktoré má Bratislava k dispozícii v ďalšom programovom období.
Výstavba predĺženia električkovej trate od súčasnej konečnej zastávky Jungmannova po zastávku Janíkov dvor je jedným z najväčších dopravných projektov v Bratislave za posledné roky. Zásadnú zmenu v cestovaní prinesie 3,9 km novej trate, ktorá rozšíri kapacitnú verejnú hromadnú dopravu naprieč Petržalkou a efektívnejšie prepojí najväčšie slovenské sídlisko s centrom mesta. Po viacročných prípravách projektu a verejnom obstarávaní sme odovzdaním staveniska zhotoviteľovi 18. novembra 2021 zahájili samotnú výstavbu novej trate.
Na Bosákovej ulici a na mostnom objekte cez Chorvátske rameno pri kostole Svätej rodiny začala prekládka káblov, ktoré musia byť presunuté z dôvodu, že ležia v ceste pripravovanej trate. Práce zahŕňajú vytýčenie kábla, ktorý sa prekladá, vytýčenie ostatných inžinierskych sietí v objekte, strojový a ručný výkop a samotnú ochranu kábla.
zdroj:FB.petrzalskaelektricka.sk,zoznam.sk