Najkomplikovanejšou záležitosťou je zmeniť zvyky a pravidlá, na ktoré sú ľudia roky naučení a ktoré majú zautomatizované. V Bratislave, ako aj v ďalších mestách, v ktorých funguje hromadná doprava je to napríklad označenie cestovných liniek na zastávkach a ich grafikon. Pri každej významnej zmene totiž dominuje chaos, stres, množstvo diskusií a najmä nervozita z nového a nepoznaného.
Aktuálnym príkladom je Bratislava, kde sa na zastávkach mestskej hromadnej dopravy vo väčšom množstve začali objavovať nové označníky zastávok, ktoré sú inštalované v rámci modernizácie mestskej dopravy v slovenskej metropole. „Nové označníky so sebou priniesli aj novinku – identifikáciu nástupíšť pomocou písmenových označení. Ide o malý biely štvorec s písmenom vo vnútri pod názvom zastávky, prípadne tam, kde je to vhodné (napr. prestupné uzly, kde cestujúci uvidí označenie nástupišťa aj z väčšej vzdialenosti), je označenie zvýraznené aj doplnkovým kruhom s daným písmenom na vrchu označníka,“ informuje imhd.sk na svojej stránke.
„Zastávka MHD je identifikovaná svojim názvom (napr. Švantnerova) a každá zastávka má jedno, dve alebo aj viac nástupíšť, ktoré sú obsluhované jednotlivými linkami. Spravidla (nie však vždy) je pre každý smer jazdy samostatné nástupište. Až na ojedinelé výnimky (napr. Hlavná stanica, Most SNP) neboli doteraz jednotlivé nástupištia rozlíšené a ak chcel neznalý cestujúci zistiť, z ktorého nástupišťa danej zastávky pôjde jeho spoj, mohol sa orientovať len podľa cestovných poriadkov na nástupišti (ak ešte nebolo vybavené elektronickou informačnou tabuľou), aby zistil, ktorým smerom odtiaľ linky pokračujú. Napríklad v prípade zastávky Račianske mýto, ktoré má 6 autobusových nástupíšť na štyroch uliciach to mohlo znamenať celkom dlhú prechádzku. Priradenie písmenových označení jednotlivým nástupištiam preto umožňuje jednoznačnú identifikáciu nástupíšť,“ vysvetľuje imhd.sk.
zdroj:bratislava.sk