Koncom júna skupina FCC v spolupráci s Mestom Trnava otvorili re-use centrum Back2Life. Ktokoľvek môže do centra priniesť veci, ktoré už nepotrebuje a pre seba si vybrať niečo užitočné alebo niečo, čím si urobí radosť. Ceny sú veľmi symbolické, pohybujú sa od 50 centov do 8 eur.
Súčasťou úspešného projektu Back2Life je aj webová stránka www.back2life.sk, na ktorú zamestnankyne prinesené veci nahrávajú a klienti si ich môžu vyberať a rezervovať z pohodlia domova. Počas 3 mesiacov fungovania Back2Life centra bol celkový počet položiek takmer 7 000 a až 5 000 vecí našlo nový domov. Najširšia je ponuka produktov pre domácnosť. Klienti počas tohto obdobia zrealizovali viac ako 12 500 rezervácii (ide o opakované rezervácie, ak si klient produkt nevyzdvihol v centre Back2Life). Prax ukázala, že je potrebné skrátiť dobu rezervácie na 24 hodín a limitovať počet rezervácii na jednu emailovú adresu maximálne na 10 položiek.
https://www.primatori.sk/2021/05/05/vyskusajte-individualne-prehliadky-trnavy-a-okuste-zivot-richtarov-a-katov/
„Pri otvorení centra sme všetci verili, že bude úspešné, no skutočnosť prekonala naše očakávania. Odovzdaním nepotrebných vecí do centra ich vraciame späť do života, a tým zároveň predlžujeme ich životnosť. Pomáhame tak predchádzať vzniku odpadu, šetríme životné prostredie a podporujeme cirkulárnu ekonomiku. Sme veľmi radi, že je projekt úspešný a už po troch mesiacoch fungovania si získava čoraz väčšiu obľubu u Trnavčanov. Cieľom nie je zisk, výťažok bude využitý pri realizácii rôznych komunitných projektov a veríme, že ich bude čo najviac,“ hovorí Zuzana Krenyitzká, manažérka komunikácie a CSR.
V jednotlivých kategóriách dominovalo vybavenie domácností, kde bolo zaradených až 37 % všetkých tovarov. 19 % prinesených vecí si našlo svoje miesto v skupine dekorácie a doplnky. Veľmi obľúbenými kategóriami sú hračky a detské potreby s 10,5 % vecí zaradených do tejto kategórie, ako aj knihy so 7 %. Ostatné tovarové skupiny (šport a cestovanie, umenie a voľný čas, záhrada, hudba a film, či potreby pre domácich miláčikov) tvorili spolu 26,5 % vecí.
A ako to vyzerá s návštevnosťou na webe Back2Life? Najvyššia denná návštevnosť bola 617 používateľov, pričom v priemere sa denná návštevnosť webu pohybuje okolo 170 návštev. Najfiltrovanejšou kategóriou sú kvalitné, zachovalé a plne funkčné predmety do 8,00 €.
„Sme veľmi radi, že sa Back2Life centru dobre darí a aj touto formou prispievame k ochrane životného prostredia. Veríme, že projekt bude aj naďalej úspešne napredovať a získa si čoraz väčšiu obľubu a popularitu nielen u Trnavčanov,“ dodáva Zuzana Krenyitzká.
Čo môžete priniesť do Back2Life centra
kuchynské potreby, riady, zariadenie a vybavenie domácností, ručné náradie, športové potreby, hračky, knihy, CD, platne, obrazy, sochy, umelecké predmety, dekorácie do domácnosti, hudobné nástroje, budíky, hodiny, detské kočíky, autosedačky, postieľky ale aj kabelky, kufre a tašky
Čo v Back2Life centre neberú
veľkoobjemový nábytok, elektrospotrebiče, textil, potraviny, chemické látky, plyšové hračky.
trnava.sk