![ttkraj](https://www.primatori.sk/wp-content/uploads/2021/07/ttkraj.jpg)
Emil Nedielka zostane v histórii navždy zapísaný ako významná osobnosť trnavského divadla. V tomto divadle pôsobil jednak na pozícií vedúceho umelecko-technickej prevádzky, ale predovšetkým na pozícii riaditeľa. Vyše štyridsať rokov sa staral o jeho rast a prosperovanie.
V roku 1974 ako čerstvý absolvent pražskej DAMU nastúpil do novozriadeného Divadla pre deti a mládež na post vedúceho umelecko-technickej prevádzky. Položil základy pre doterajšie fungovanie umelecko-technickej prevádzky, staral sa o plynulý a bezchybný priebeh výroby v dielňach divadla a bol nápomocný umelcom, ktorí nikdy nezabudnú na ochotu, trpezlivosť a pozitívnu energiu, s akou dokázal vyriešiť každý problém. Počas tohto obdobia bol súčasťou slávnej éry trnavského divadla, kedy pomáhal režisérom uskutočňovať všetky inovácie, experimenty a netradičné nápady, ktoré robili trnavské divadlo celoslovenským unikátom. Aj vďaka nemu sa toto obdobie navždy zapísalo veľkými písmenami do dejín slovenského divadla.
![ttkraj 1](https://www.primatori.sk/wp-content/uploads/2021/07/ttkraj-1.jpg)
Od roku 1996 až do roku 2018 viedol divadlo z pozície riaditeľa. V roku 1998 vymenoval za umeleckého šéfa divadla scénografa prof. Jána Zavarského, s ktorým sa počas dvadsiatich rokov usilovali o pozdvihovanie umeleckej kvality divadla, profesionálny rast hereckého súboru, vzrastajúcu divácku návštevnosť a celkovo obohacovanie kultúrneho života v meste Trnava.
Počas jeho pôsobenia na poste riaditeľa prešlo divadlo viacero zásadnými zmenami. Jednou z nich je zmena názvu divadla z Trnavské divadlo (názov z roku 1990) na Divadlo Jána Palárika v Trnave v roku 2002. Pod týmto názvom divadlo funguje doteraz. V roku 2003 bol vytvorený nový divadelný priestor – Štúdio Divadla Jána Palárika, ktoré sa stalo laboratóriom pre nové experimenty, mladých umelcov, súčasnú drámu a dnes je považované za stabilnú komornú scénu Divadla Jána Palárika. Okrem divadelného štúdia pribudli aj nové priestory centrálnej šatne pre divákov. S plynutím rokov nezabúdal na neustále obmieňanie tváre divadla. Preto prispel k rekonštrukciám rôznych priestorov divadla, medializácii divadla prostredníctvom tlači i nových médií.
Profesionálny i ľudský prínos Emila Nedielku pre Divadlo Jána Palárika je však omnoho väčší a zrejme neexistujú slová, ktoré by ho dokázali výstižne pomenovať. Nesmierne si vážime všetok čas, úsilie a energiu, ktorú vložil do zveľaďovania a napredovania nášho divadla. Jeho dielo a odkaz v divadle naďalej pretrvá pre ďalšie generácie.
ttsk.sk